2013. október 13., vasárnap

Kísértetjárás Connecticutban

Heló, Ismét én vagyok.

A nyertes film, ami elnyerte a megtiszteltetést, hogy elsőként szerepeljen a blogon, nem más, mint a Kísértetjárás Connecticut-ban. Vigyázat, spoiler veszély!
Szereplők

Virginia Madsen - Sarah Campbell
Kyle Gallner - Matt Campbell
Martin Donovan - Peter Campbell
Elias Koteas - Popescu tiszteletes
Amanda Crew - Wendy
Sophi Knight - Mary
Ty Wood - Billy Campbell

Történet:
A Campbell család Connecticut-ba költözik egy gyönyörű viktoriánus házba, ám hamarosan tudomásukra jut a ház szörnyű története: nem elég, hogy ravatalozóházként használták, az előző tulajdonos démonidézéseket is tartott, kaput nyitva a túlvilági lényeknek. És a kapu még mindig nyitva van...
(Forrás:filmkatalogus.hu)

Őszintén én többre számítottam ettől a filmtől. Láttam a trailert. Fel kell tüntetnem, hogy a trailer megnézése és a film megnézése között jelentős időintervallum foglalt helyet. Viszont ennek ellenére én vártam a lehetőséget, hogy megnézhessem. Lehet, hogy az én hibám, hogy túl magas elvárásokat tettem a filmmel kapcsolatban, viszont amit ebben a filmben nyújtanak, az csak szimplán kevés.

Kezdjük az elején.
A történet fel van építve, viszont elég sablonos. A gyerek beteg, el kell költözniük, és pont egy kísértetjárta házba költöznek, mint minden kísértetes filmben. El kell mondjam, az eleje kifejezetten izgalmas volt. Minden egyes ijesztésen megijedtem, a rejtély fel volt építve, és ki volt dolgozva. Viszont olyan volt mint egy lada. Néha lassan indul. Na itt, lassan indult. Egy kicsit vontatottá vált. A közepe felé haladva egyre jobban begyorsult, a végére meg olyan volt, mint egy hatéves, aki redbullos kávét ivott. A végére már annyira megszoktam az ijesztéseket, hogy már szinte ki lehetett számítani a film minden egyes mozzanatát. Hogy mikor jön ijesztés, és mikor lesz dráma. A film remek elemekkel operál, éppen csak minden puskaport eldurrogtatott a trailerben. Így nem maradt semmi, ami új lett volna. A néző, fel tudott készülni. A másik probléma meg az, hogy a trailer miatt túl sokat készült. Nem tudom, észrevettétek-e, de maga a trailer ijesztőbb volt, mint a film. Én ezért voltam csalódott. A reményeim már csak a csavarban maradt. És itt botlunk bele az egyik (kis jelentőségű) jó dologba. A csavar olyan módon van elsütve, hogy még én is meglepődtem. A végén minden kiderül, minden megoldódik, és mindenki levonja a tanulságot. Legalábbis Sarah Campbell szerint. A befejezés egy kicsit megható volt. Ugyanakkor elgondolkodtató is. De nem mondok semmit. Mindenki jöjjön rá, hogy miért. A másik jó dolog a filmben az operatőri munka.

Nem tudom, ti hogy voltatok ezzel, nekem úgy ahogy, de bejött az operatőri munka. Nem voltak folyamatos vágások, kivéve, amikor Matt víziói bejöttek, mint derült égből villám. Viszont nem hiszem, hogy bárkit is meglepek azzal, ha azt mondom, hogy ezeknek is mind benne kellett lennie a filmben az ijesztés szempontjából. Ennek ellenére a házat is igyekeztek rendesen felvenni, ahogy csak tudták. Nyilván próbáltak egy korrekt munkát összerakni. Talán sikerült, talán nem. Mindenki döntse el maga. A forgatókönyv is ki van dolgozva. Dráma-horrort akartak létrehozni, viszont ennek inkább a dráma része sikerült jobban. Ennek ellenére, látszik, hogy volt benne munka. A dialógusok tetszettek, a karakterek pedig személyiségükhöz illő dialógusokat kaptak. Ha csak felolvasták volna a dialógusokat a paírról, szerintem meg tudtam volna mondani, hogy melyik karakter mondja. A másik, ami a karaktereknél jól bejött, a színészi munka. Kyle Gallner olyan jól játsza a szerepét, hogy szerintem az anyja elcibálta egy adóellenőrhöz kedvezményre. Ty Woods pedig olyan hitelesen játssza a részeg fatert, hogy szerintem leitatták a forgatás előtt.

Összegezve: A film egy kicsit lassan indul, viszont a végére felpörög, de rendesen. Maga a film nem túl ijesztő, viszont van egy-két trükkje arra, hogy tövig lerágd a körmödet. A történet remek, csak egy kicsit sablonos, viszont ami elviszi a hátán az a színészi munka, mert tény, hogy ebben a filmben sok színész munkája van. A csavart nem sütöm el, mert nem akarok szemét lenni, viszont ezt a filmet nem ajánlom első horrorfilmnek. Ahhoz szerintem egy kicsit erős, viszont azok, akik már legalább öt horror filmet láttak, tökéletesen megfelel majd nekik. Viszont vérbeli horrorfanoknak, csak a csavar és a színészi munka miatt ajánlom. Mert maga a film ilyeszés terén, a traileren kívül nem sok mindent tesz le az asztalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése