2013. október 19., szombat

Tűzgyűrű

Mit mondjak?

Ez a film büntetendő. Nem viccelek, miután befejeződött a film, és megjelent a stáblista, miután kimentem a vetítőteremből, és sírni kezdtem. Nem viccelek, komolyan sírtam. És mielőtt bárki is azt hinné, nem. Nem az örömkönnyeim voltak. Kezdjük az elején, hogy megértsétek ti is, miért ez volt a nyár, legidegborzasztóbb filmje.

Szereplőkről szinte semmit nem tudok elmondani. Mindenki Jellegtelen, nincs rendesen kidolgozva, és nem lehet senkivel azonosulni. Ezenkívül sablonosak is. A főhős a szokásos bátyját elvesztő csávó, aki magába zuhan bátyja halála után,
és nem akar foglalkozni eredeti munkájával. De végül mégis muszáj.

Szereplők terén nem tudok mit mondani. Mindegyik egyszerűen jobb sorsra érdemes, mint ez a film. De mielőtt még teljesen beleásnám magam az alázásba, kezdjük a történettel.

A Történet:
A tenger mélyén nyílt egy gigantikus dimenziókapu, amin óriás pokemonok jönnek át a mi világunkba. Látszólag bennük is megvan a sztereotípia, miszerint a föd alábbvaló, és mindenki kedve szerint elpusztíthatja. (Ennyi kreativitás volt benne, hogy az idegenek nem az űrből jönnek mint minden film szerint, hanem ezúttal a tenger mélyéről.) Szóval, az amerikai hadsereg megint meg akarja mutatni, hogy mindenható, és senki sem győzheti le, ezért a világ országainak vezetőivel összebeszélve óriás bádogembereket építenek a szörnyek ellen. Pechükre egyre okosabbak és nagyobbak, így nehezebb dolguk lesz.

A filmben egyetlen jó dolog volt, mint jó, hogy a látványt teljesen kidolgozták. Én IMAX 3D-ben láttam, ezért a látvány legtetejét láttam. Viszont ennek ellenére, amikor volt az egyik ilyen epikus küzdelem, rengeteg szikra volt. És ezzel nem is lenne baj, viszont akkora hangsúlyt fektettek azoknak a kis szikráknak a kidolgozására, hogy én nem is láttam, mi megy, miközben a szikrák szóródnak.

És ez baj, mert egy film általában akkor szokott ennyire túldolgozni mindent, ha valamivel kompenzálnia kell azt, hogy a film, alapjában véve szar. Engem ez nagyon zavart. Aztán amikor meg az volt, hogy a kormányok akkora hülyék voltak,(gondolok itt a világ vezetőire) olyan kibaszott nagy logikájuk volt.
Spoiler veszély!
Amikor kábé húsz robotnak a pilótája meghal, úgy döntenek, hogy egy nagy falat építenek. De mikor Sydney-nél az egyik óriás pokemon ledönti a falat, és megint több százan meghalnak, úgy gondolják, hogy még mindig ez a biztonságos. És ez a logikai juk senkinek nem tűnik fel!


Kiborított ez a film. Ahogy már az elején mondtam, sírnom kellett tőle, annyira szar volt.

Itt még összegezni sem kéne, mert semmi értelme nincs, de muszály.

Szóval...

Összegzés: A film, szar. A látvány jó. Nem ajánlom senkinek, csak aki a történet nélküli szar filmeket szereti, amiben annyi sablon van, mint egy rajzmappában. Csak nagyon-nagyon-nagyon vérbeli Sci-Fi rajongóknak ajánlom, mert ők kétpofára fogják zabálni a sok óriáspokemont és a bádogembereket. Viszont ne nézd meg, ha van egy kis igényed a filmek iránt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése